|
Ustawki na Młota Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej
Slann
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:38, 08 Lut 2013 Temat postu: Walka |
|
|
Na sesji pojawił się temat wyboru lokacji trafienia.
- 20 do WW przy trafianiu w wybraną lokację. Jak to rozwiązać? Bo według podręcznika jest to jako modyfikator bierny do którego nie trzeba dodatkowej akcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz
Chaos [MG]
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:48, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zostałbym przy wersji standardowej Tzn wybór lokacji nie wymaga dodatkowej akcji na przycelowanie (celowanie to oddzielna akcja dająca +10 do testu).
Jeśli chodzi o trafienia w głowę.
Na moich sesjach od teraz jest to -20 WW i +2 do obrażeń.
Zastanawiam się jeszcze nad wprowadzeniem zasady wg której przy rzucie na trafienie 01-05 dodawać obrażenia, albo nawet dać Furię Ulryka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thorn Krag
Slann
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: miedzeszyn
|
Wysłany: Śro 19:00, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
co do głowy to dobry pomysł, do tej pory było to zbyt łatwe.
Jeżeli chodzi o trafienia na rzucie 01 - głowa, 02 - ręka, 03 - ręka, 04 - ręka, 05 - ręka, więc te dodatkowe obrażenia będą dotyczyć tylko tych lokacji. Może warto przy trafieniu w głowę stosować zasadę obrażenia x2 (przy rzucie 01), natomiast przy pozostałych trafieniach bonusy akcji (coś jak przeciwieństwo pecha), np 02 - przeciwnik puszcza broń, 03 - następną akcję przeciwnik nie może atakować tą ręką, 04 - następną akcję przeciwnik nie może parować tą ręką 05 - +2 do obrażeń. Opcjonalnie od 01 do 05 można stosować inne bonusy dla BG tym mocniejsze im bliżej 01 wypadł rzut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frankgiovanni
Chaos [MG]
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:34, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Po ostatnie sesji.
Chciałbym trochę po majstrować przy regułach.
Trochę mnie denerwuje to że do puki postać ma jeszcze na plusie punkty życia biega skacze i żongluje do momentu wyjścia na zero lub niżej taki próg przyjmowania na klatę bez patrzenia na zagrożenie. Staje się ono przeliczalne w 95% że jedna strzała to nic. Nie powstrzyma marszu postaci.
Dlatego co następuje, jeśli postać oberwie więcej obrażeń niż jej wytrzymałość po odjęciu pancerza i tejże wytrzymałości. będzie miała rzut w tabletce ciężkich ran opartej na k6 oraz w co dostał i jaki typ to był obrażeń [cięte/ wkłute/ obuchowe].
To nie będą krytyki ale poważne lub mniej poważne utrudnienia w dalszym bieganiu, skakaniu i żonglowaniu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz
Chaos [MG]
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:40, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Kiedyś korzystaliśmy z tego systemu obrażeń do WFRP ale odpuściliśmy:
http://www.wfrpustawki.fora.pl/wfrp-forum-ogolne,15/obrazenia,43.html
EDIT:
Problemem jest system w WFRP ogółem. Żywotność jest z założenia abstrakcyjną wartością a nie liczbą ran które otrzymuje postać. Do momentu osiągnięcia 0 kiedy zaczynają się pojawiać "prawdziwe" obrażenia strata żywotności jest bardziej odpowiednikiem zmęczenia walką/utraty przewagi niż ran. Problemem, jeśli trzymać się tej wersji jest odwzorowanie tego w narracji. Trudno opisać utratę żywotności od strzały w taki sposób.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateusz dnia Sob 14:51, 04 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frankgiovanni
Chaos [MG]
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:46, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
To teraz wypróbuje na was mój system Buforom takim mówimy Nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz
Chaos [MG]
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:52, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Sam bufor nie koniecznie musi być problemem (patrz wyżej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thorn Krag
Slann
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: miedzeszyn
|
Wysłany: Nie 10:00, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
trochę zbyt hardcorowo, jeśli dostanę 5 obrażen a mam 4 Wt i np 16 żywotności to nagle mam krytyka za 1 co może skutkować paraliżem ręki (przy złym rzucie na krytyka) a tak naprawdę mam jeszcze 11 żywotności na +.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateusz
Chaos [MG]
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:39, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Alternatywnie.
Ja gdy prowadzę stosuję takie rozwiązanie (o ile o nim pamiętam ). Postać która w danej turze traci żywotność w następnej traci przewagę (- do WW albo + do WW dla przeciwnika). Lepiej dawać + przeciwnikowi z przewagą, bo w ten sposób przyśpieszasz walkę (większe szanse na trafienie).
Proste, logiczne i w ramach już istniejących reguł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frankgiovanni
Chaos [MG]
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:44, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Pomimo Rafale że otrzymałbyś krytyka nadal żyjesz. To nie były by śmiertelne obrażenia a spowalniające i utrudniające. Takie by trochę się opamiętać a nie traktować postaci jak rzeczy do puki nadal bufor jest. Ryzyko powinno się brać pod uwagę. Nie róbmy z postaci szarżujących na wszystko berserków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thorn Krag
Slann
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: miedzeszyn
|
Wysłany: Nie 15:24, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
właśnie dlatego nazywamy się Bohaterami, bo Bohaterowie są stworzeni do heroicznych czynów i ratowania świata, kiedy wszystko inne zawiodło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frankgiovanni
Chaos [MG]
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 16:56, 05 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Bohaterami tak, ale nie nadludźmi jak to jest w D&D na wyższych poziomach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartlomiej
Emeryt
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:16, 07 Paź 2014 Temat postu: . |
|
|
W tym co proponuje Frank jest sens.
Dobre trafienie niekoniecznie musi Cię zabić. Ale oszołomić czy odebrać inicjatywę jak najbardziej.
Chociaż z drugiej strony rany które człowieczek otrzymuje jeszcze bardziej determinują go do tego aby podnieść swoją skuteczność i spiąć poślady.
Wychodzi prawie na zero. Każdy chce żyć i trzeba być w tej kwestii bardzo ostrożnym.
A jeśli chodzi z tym szarżowaniem i dążeniem do konfrontacji to taka postać, taką stworzyłem i tak ją odgrywam- i moim zdaniem jest to jak najbardziej spójne z jej przeszłością i psychiką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|