Forum Ustawki na Młota Strona Główna Ustawki na Młota
Warhammer Fantasy Roleplay - Warhammer 40000
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Walka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 1901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:38, 08 Lut 2013    Temat postu: Walka

Na sesji pojawił się temat wyboru lokacji trafienia.
- 20 do WW przy trafianiu w wybraną lokację. Jak to rozwiązać? Bo według podręcznika jest to jako modyfikator bierny do którego nie trzeba dodatkowej akcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:48, 01 Maj 2013    Temat postu:

Zostałbym przy wersji standardowej Tzn wybór lokacji nie wymaga dodatkowej akcji na przycelowanie (celowanie to oddzielna akcja dająca +10 do testu).

Jeśli chodzi o trafienia w głowę.

Na moich sesjach od teraz jest to -20 WW i +2 do obrażeń.

Zastanawiam się jeszcze nad wprowadzeniem zasady wg której przy rzucie na trafienie 01-05 dodawać obrażenia, albo nawet dać Furię Ulryka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Śro 19:00, 01 Maj 2013    Temat postu:

co do głowy to dobry pomysł, do tej pory było to zbyt łatwe.

Jeżeli chodzi o trafienia na rzucie 01 - głowa, 02 - ręka, 03 - ręka, 04 - ręka, 05 - ręka, więc te dodatkowe obrażenia będą dotyczyć tylko tych lokacji. Może warto przy trafieniu w głowę stosować zasadę obrażenia x2 (przy rzucie 01), natomiast przy pozostałych trafieniach bonusy akcji (coś jak przeciwieństwo pecha), np 02 - przeciwnik puszcza broń, 03 - następną akcję przeciwnik nie może atakować tą ręką, 04 - następną akcję przeciwnik nie może parować tą ręką 05 - +2 do obrażeń. Opcjonalnie od 01 do 05 można stosować inne bonusy dla BG tym mocniejsze im bliżej 01 wypadł rzut Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:34, 04 Paź 2014    Temat postu:

Po ostatnie sesji.
Chciałbym trochę po majstrować przy regułach.
Trochę mnie denerwuje to że do puki postać ma jeszcze na plusie punkty życia biega skacze i żongluje do momentu wyjścia na zero lub niżej taki próg przyjmowania na klatę bez patrzenia na zagrożenie. Staje się ono przeliczalne w 95% że jedna strzała to nic. Nie powstrzyma marszu postaci.
Dlatego co następuje, jeśli postać oberwie więcej obrażeń niż jej wytrzymałość po odjęciu pancerza i tejże wytrzymałości. będzie miała rzut w tabletce ciężkich ran opartej na k6 oraz w co dostał i jaki typ to był obrażeń [cięte/ wkłute/ obuchowe].
To nie będą krytyki ale poważne lub mniej poważne utrudnienia w dalszym bieganiu, skakaniu i żonglowaniu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:40, 04 Paź 2014    Temat postu:

Kiedyś korzystaliśmy z tego systemu obrażeń do WFRP ale odpuściliśmy:
http://www.wfrpustawki.fora.pl/wfrp-forum-ogolne,15/obrazenia,43.html

EDIT:

Problemem jest system w WFRP ogółem. Żywotność jest z założenia abstrakcyjną wartością a nie liczbą ran które otrzymuje postać. Do momentu osiągnięcia 0 kiedy zaczynają się pojawiać "prawdziwe" obrażenia strata żywotności jest bardziej odpowiednikiem zmęczenia walką/utraty przewagi niż ran. Problemem, jeśli trzymać się tej wersji jest odwzorowanie tego w narracji. Trudno opisać utratę żywotności od strzały w taki sposób.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz dnia Sob 14:51, 04 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 14:46, 04 Paź 2014    Temat postu:

To teraz wypróbuje na was mój system Wink Buforom takim mówimy Nie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:52, 04 Paź 2014    Temat postu:

Sam bufor nie koniecznie musi być problemem (patrz wyżej).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Nie 10:00, 05 Paź 2014    Temat postu:

trochę zbyt hardcorowo, jeśli dostanę 5 obrażen a mam 4 Wt i np 16 żywotności to nagle mam krytyka za 1 co może skutkować paraliżem ręki (przy złym rzucie na krytyka) a tak naprawdę mam jeszcze 11 żywotności na +.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz
Chaos [MG]



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 3065
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:39, 05 Paź 2014    Temat postu:

Alternatywnie.

Ja gdy prowadzę stosuję takie rozwiązanie (o ile o nim pamiętam Wink ). Postać która w danej turze traci żywotność w następnej traci przewagę (- do WW albo + do WW dla przeciwnika). Lepiej dawać + przeciwnikowi z przewagą, bo w ten sposób przyśpieszasz walkę (większe szanse na trafienie).

Proste, logiczne i w ramach już istniejących reguł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:44, 05 Paź 2014    Temat postu:

Pomimo Rafale że otrzymałbyś krytyka nadal żyjesz. To nie były by śmiertelne obrażenia a spowalniające i utrudniające. Takie by trochę się opamiętać a nie traktować postaci jak rzeczy do puki nadal bufor jest. Ryzyko powinno się brać pod uwagę. Nie róbmy z postaci szarżujących na wszystko berserków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorn Krag
Slann



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 3475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miedzeszyn

PostWysłany: Nie 15:24, 05 Paź 2014    Temat postu:

właśnie dlatego nazywamy się Bohaterami, bo Bohaterowie są stworzeni do heroicznych czynów i ratowania świata, kiedy wszystko inne zawiodło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankgiovanni
Chaos [MG]



Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:56, 05 Paź 2014    Temat postu:

Bohaterami tak, ale nie nadludźmi jak to jest w D&D na wyższych poziomach Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartlomiej
Emeryt



Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:16, 07 Paź 2014    Temat postu: .

W tym co proponuje Frank jest sens.
Dobre trafienie niekoniecznie musi Cię zabić. Ale oszołomić czy odebrać inicjatywę jak najbardziej.
Chociaż z drugiej strony rany które człowieczek otrzymuje jeszcze bardziej determinują go do tego aby podnieść swoją skuteczność i spiąć poślady.
Wychodzi prawie na zero. Każdy chce żyć i trzeba być w tej kwestii bardzo ostrożnym.
A jeśli chodzi z tym szarżowaniem i dążeniem do konfrontacji to taka postać, taką stworzyłem i tak ją odgrywam- i moim zdaniem jest to jak najbardziej spójne z jej przeszłością i psychiką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ustawki na Młota Strona Główna -> WFRP - Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin